Companiile mici care se decid sa cumpere o solutie ERP nu au intotdeauna expertiza necesara achizitionarii unei astfel de solutii. Sunt multe variabile de luat in calcul atunci achizitionam soft-ul ERP de care business-ul nostru are nevoie. Trebuie sa vedem cum putem evita problemele ce pot aparea in cadrul unei implementari ERP la bun sfarsit.
Primii pasi
Pentru a intelege modul de operare al unui sistem ERP este imperios necesar sa ne definitivam procesele de business zilnice. Trebuie sa avem trecut intr-un excel ce se intampla in fiecare zi in business-ul nostru, ca implementatorii sa stie cu exactitate ce module avem nevoie.
Totodata, trebuie sa fim deschisi la schimbare si la ideea ca procesele de business pot fi eficientizate prin implementarea unei solutii ERP.
Pot aparea sau disparea pasi in procesele de business (cum ar fi introducerea de date suplimentare), dar pe termen lung, vom avea de castigat, deoarece vom stii tot timpul in ce stadiu se afla business-ul nostru si vom avea acces la toate informatiile necesare desfasurarii activitatii noastre, chiar pe telefonul mobil.
Implementarea propriu-zisa
Pentru implementare, compania aleasa va trebui sa vina cu un roadmap pentru implementarea proiectului. Trebuie avut in vedere ca pot interveni modificari ale acestui roadmap datorita cererilor aditionale care apar pe parcurs. Cel mai bine este ca atunci cand roadmap-ul este stabilit, sa se adauge inca o perioada buffer, pentru modificarile care vor fi aduse pe parcurs.
Daca perioada in perioada pre-implementare s-a tinut cont de tot workflow-ul pe care clientul l-a pus la dispozitie, atunci implementarea ar trebui sa fie rapida si fara probleme.
Comments are closed.