Industria eCommerce a revoluționat modul în care afacerile de retail interacționează cu clienții, iar în prezent ne este mai ușor ca niciodată să facem cumpărături. Indiferent dacă suntem acasă, la birou sau în mașină, acum putem achiziționa orice ne dorim printr-un simplu click, chiar și de pe telefonul mobil. Această accesibilitate a schimbat însă și așteptările noastre, în calitate de clienți. De la costuri de achiziție cât mai mici, rapiditate în livrare, servicii de relații cu clienții excepționale și până la facilitarea comunicării cu companiile, magazinele online se află acum într-o cursă contra-cronometru pentru a ne satisface toate nevoile. Acest lucru este posibil doar prin eforturi susținute și prin optimizarea continuă a operațiunilor.
Cum poți face asta? Dacă deții un magazin online, integrează-ți platforma eCommerce cu un soft ERP! Nevoia acestei integrări este deseori trecută cu vederea, însă beneficiile pe care le vei obține vor fi mult mai mari decât efortul depus. Care sunt acestea? Citește în continuare!
Vei îmbunătăți experiența de cumpărături a clienților
Probabil cel mai important avantaj pe care îl vei obține prin integrarea platformei eCommerce cu un sistem ERP este că datele dintre cele două platforme vor putea fi sincronizate. Prin importul automat al informațiilor vei oferi clienților actualizări în timp real despre disponibilitatea produselor, prețuri sau campaniile promoționale în desfășurare. Astfel, ei nu vor mai întâmpina situațiile în care vor comanda produse care nu mai sunt pe stoc sau în care prețurile nu sunt afișate corect. De asemenea, prin această integrare vei putea transmite istoricul de achiziție către sistemul ERP și vei crea oferte și recomandări ale produselor, personalizate pentru fiecare client în parte, în funcție de preferințe și istoricul de cumpărături.
Vei procesa mai rapid comenzile
Cu siguranță clienții tăi își doresc să primească produsele cât mai rapid, iar prin conectarea platformei eCommerce cu un sistem precum Soft1 Cloud ERP vei putea procesa imediat comenzile. Integrarea permite trimiterea instantă a datelor, eliminând necesitatea introducerii manuale a comenzilor în softul ERP. Astfel, reducând erorile umane și timpul necesar pentru prelucrarea comenzilor, întregul proces va deveni mai eficient. Mai mult, integrarea va asigura și actualizarea automată a stocurilor din sistemul ERP atunci când sunt efectuate comenzi în magazinul online, ca să eviți situațiile în care vor fi acceptate comenzi pentru produse care nu mai sunt pe stoc.
Vei permite clienților să-și monitorizeze statusul comenzii
Nimic nu este mai supărător pentru un client decât să plaseze o comandă, iar ulterior să nu mai știe dacă produsele au fost livrate sau nu. Prin integrarea platformei eCommerce cu un sistem ERP vei înlătura aceste situații și vei permite clienților să monitorizeze în timp real statusul comenzii, de la plasare până la livrare, ceea ce va spori încrederea lor în compania ta. Cum? Deoarece datele din magazinul online vor fi transmise automat în softul ERP, departamentul de logistică va putea accesa imediat informațiile despre comenzi pentru a pregăti și pentru a expedia produsele din depozite, iar clienții vor primi notificări la fiecare pas. Totodată, pentru că aplicația ERP poate fi integrată și cu platformele companiilor de curierat, aceștia vor fi înștiințați pe tot parcursul procesului despre progresul livrării.
Vei putea oferi servicii de relații cu clienții mai bune
Atunci când deții un magazin online, serviciile de relații cu clienții pe care le oferi pot determina succesul sau eșecul afacerii tale. Cum te ajută integrarea platformei eCommerce cu un ERP să te asiguri că ești la dispoziția consumatorilor în orice moment? Conectarea celor două soluții îți va permite să ai acces imediat la informațiile despre comenzi și la conturile clienților în sistemul ERP, ceea ce facilitează rezolvarea rapidă a problemelor care pot apărea. Făcând acest lucru nu vei mai fi nevoit să cauți istoricul comenzilor și nici nu vei mai întâmpina riscul ca datele să fie pierdute. Vei putea așadar să le oferi clienților tot suportul de care au nevoie, imediat. Mai mult, integrarea permite și gestionarea eficientă a retururilor, a garanțiilor și a serviciilor post-vânzare, pentru a asigura o experiență pozitivă pentru clienți, chiar și dupa finalizarea achiziției.
Îți vei reduce costurile operaționale
Ultimul, dar nu cel mai puțin important beneficiu al integrării unei platforme eCommerce cu un sistem ERP este că te ajută să îți reduci costurile operaționale. Deoarece procesul permite automatizarea acțiunilor repetitive și manuale, precum preluarea comenzilor, actualizarea stocurilor, gestiunea inventarului sau facturarea, vei eficientiza toate aceste acțiuni și nu vei mai avea nevoie de o întreagă echipă pentru a le desfășura. Așadar, costurile cu resursele umane vor fi diminuate într-un mod semnificativ. Totodată, integrarea permite actualizarea automată a stocurilor și a inventarului în sistemul ERP atunci când sunt efectuate vânzări prin platforma eCommerce. Vei putea astfel să previi situațiile în care ai stocuri excesive sau insuficiente, reducând costurile de depozitare și de achiziții.
Concluzie
Integrarea unei platforme eCommerce cu un soft ERP îți va aduce numeroase beneficii care te vor ajuta să îți scalezi afacerea. De la îmbunătățirea experienței de cumpărături pentru clienți și a relațiilor cu clienții, până la procesarea mai rapidă a comenzilor și reducerea costurilor operaționale, făcând acest pas vei putea să asiguri succesul magazinului tău, într-o industrie eCommerce din ce în ce mai competitivă.
Deții un magazin online și ai nevoie de un soft ERP? Descoperă Soft1 Cloud ERP, o soluție inovatoare care îți permite să îți gestionezi toate operațiunile eCommerce într-o singură aplicație pentru maximum de eficiență. Testează DEMO GRATUIT!
Comments are closed.