Daca ai ajuns aici, înseamnă ca deja ai facut o cercetare amănunțită a soluțiilor ERP disponibile pe piața din România. Ai avut si câteva prezentări de la diferite firme care sunt gata sa implementeze soluția ERP pe care o vând. Următoare etapa este una dintre cele mai importante, este pasul final către achiziție. La ce ar trebui sa fii atent atunci cand te-ai decis sa achiziționezi o platforma ERP? Mai jos voi scrie despre cele mai importante greșeli care apar la semnarea contractului cu un vendor de servicii ERP.
1. Nu trage concluzii pripite.
Nu te gândi niciodata ca un ERP iti va rezolva o problema specifica, fara a fi nevoie de customizare. Aceste supoziții pot veni din partea unui proiect manager sau a întregii echipe asa ca este bine sa verifici întotdeauna cu vendorul de servicii ERP daca funcționalitățile dorite de tine vin incluse in soluția ERP sau este nevoie de o customizare. Customizarile pot fi costisitoare, iar in multe cazuri acele customizari specifice pot fi rezolvate prin simplificarea workflow-ului. Întreaba întotdeauna specialistul cum se pot rezolva aceste probleme.
In cazul in care vendorul vine cu o soluție pentru aceste customizari, nu uita sa ii ceri exemple concrete cum pot fi implementate si cum va fi afectat workflow-ul angajaților.
2. Studiază recenziile si părerile din piața
In era digitalizării, toate business-urile sunt prezente in social media sau in Google My Business.
Studiază review-urile, vezi ce spun utilizatorii. Daca un vendor ERP are secțiunea de review-uri dezactivată, acest lucru poate fi un semnal de alarma. Daca întâlnești un astfel de vendor este de preferat sa intrebi pe forum despre experienta pe care au avut-o si alte business-uri. In cazul in care implementarea a fost buna, dar suportul post implementare a lăsat de dorit, atunci acel vendor trebui pe evitat, chiar daca are un preț mai mic.
3. Cere mai mult!
Cu toate ca nu ar trebui sa vorbim despre asta, un vendor ERP iti poate furniza funcționalități complexe pentru o suma modica in plus pentru ca soluția sa fie future-proof. Este mai bine sa plătești de la început o suma ceva mai mare pentru funcționalitățile de care stii ca vei avea nevoie peste un an cand firma ta se va extinde.
Comments are closed.