Te-ai decis să începi dezvoltarea unui website? Probabil ai aflat că există nenumărate stiluri pentru care poți opta. De la un design clasic și minimalist, la unul jucăuș și colorat, ori un design modern și sofisticat, dezvoltarea unui website și stilul acestuia trebuie să reflecte personalitatea și brandul business-ului tău, indiferent dacă alegi să îți creezi un nou website de la zero sau dacă vrei să aduci îmbunătățiri vechiului site.
Totuși, înainte de a începe lucrul, trebuie să ții cont de câteva aspecte care te vor ajuta să obții rezultatele pe care ți le dorești și care vor oferi clienților tăi cea mai bună experiență de navigare. Citește mai jos care sunt cele mai importante ponturi de web design pe care ar trebui să le ai în vedere!
1. Asigură-te că homepage-ul este simplu și nu conține prea multe informații
Homepage-ul trebuie să comunice vizitatorilor doar cele mai importante informații. Aceștia nu vor citi aproape niciodată website-ul cuvânt cu cuvânt, iar rolul primei pagini este să le ofere clienților tăi o imagine clară despre specificul afacerii tale. Cel mai probabil, intrând pe site, vizitatorii doar vor scana conținutul și vor identifica cele mai importante cuvinte cheie. Astfel, când începi dezvoltarea unui website, ține cont de următoarele aspecte pentru homepage:
- Afișează informațiile importante în centru, astfel încât vizitatorii să înțeleagă profilul companiei tale imediat, fără să fie nevoiți să dea scroll sau să intre pe alte pagini.
- Listează informațiile într-un mod aerisit, structurat și ușor de citit pentru ca aspectul paginii să fie echilibrat.
- Include imagini care să însoțească textul ca să comunici într-un mod cât mai interactiv informațiile și ca să atragi atenția asupra lor.
- Inserează butoane de call-to-action pentru a determina vizitatorii să desfășoare anumite acțiuni. Îndeamnă-i să efectueze achiziții, să se aboneze la newsletter sau să îți ofere datele de contact.
2. Ține cont de ierarhia vizuală atunci când începi dezvoltarea unui website
Ierarhia vizuală reprezintă unul dintre cele mai importante principii de web design, prin care te vei asigura că listezi elementele din site în ordinea importanței lor. Făcând acest lucru vei reuși să atragi atenția vizitatorilor către acele aspecte care vor comunica cu exactitate identitatea companiei tale. Principalele componente din ierarhia vizuală de care trebui să ții cont sunt:
- Mărimea elementelor: scoate în evidență numele companiei și logo-ul, asigurându-te că le afișezi la o mărime potrivită. Cititorii vor gravita într-un mod natural către cele mai vizibile elemente, iar tu vei avea garanția că vor ajunge să îți cunoască business-ul. Totodată, asigură-te că utilizezi titluri și subtitluri pentru a comunica cele mai importante informații. Ele vor fi citite primele și doar ulterior vizitatorii își vor îndrepta atenția către textul scris în paragrafe.
- Centrează corect elementele: utilizează un layout al site-ului care îndrumă vizitatorii în direcția corectă. De exemplu, poți plasa un buton de call-to-action în mijlocul ecranului, sau îți poți poziționa logo-ul în header.
Odată ce ai stabilit o ierarhie clară pentru modul în care vrei să îți listezi informațiile, vizitatorii site-ului își vor îndrepta atenția în mod inconștient asupra elementelor cele mai importante. De asemenea, pe homepage îți recomandăm să utilizezi și slide-uri pentru a maximiza impactul.
3. Afișează textul într-un mod ușor de citit
Atunci când lucrezi la dezvoltarea unui website, lizibilitatea informațiilor este crucială. Dacă el este ușor de citit, vizitatorii vor putea să își dea seama imediat care sunt produsele sau serviciile pe care le oferi, iar asimilarea informațiilor se va face fără efort. Pentru a asigura maximum de lizibilitate, urmează următoarele reguli:
- Asigură un contrast între culoarea textului și culoarea de fundal a site-ului. Deși este important să ții cont de culorile brandului tău, trebuie să existe suficient de mult contrast între aceste elemente pentru ca textul să fie ușor de citit.
- Scrie textul la dimensiunea potrivită. Majoritatea vizitatorilor vor întâmpina dificultăți în a citi un text prea mic, așadar ai grijă ca fontul să aibă o dimensiune de cel puțin 16 pixeli. Dimensiunea poate varia în funcție de fondul ales, însă evită cu orice preț afișarea textului într-un format prea mic.
- Alege un font clar, ușor de citit. Există o multitudine de fonturi pentru care poți opta, însă înainte de a face selecția, îți recomandăm să te orientezi către un font simplu și lizibil. Optează pentru cele Sans-serif, adică fonturile fără elemente decorative pe literele, precum Arial, Aptos sau Open Sans.
- Limitează numărul de fonturi utilizate. Alege maximum 3 fonturi pe care să le afișezi pe site și care să transmită identitatea brandului tău. În caz contrar, paginile vor părea dezorganizate și îți vei distrage vizitatorii de la informațiile pe care vrei să le comunici.
4. Asigură-te că site-ul este ușor de navigat
Dacă dorești să îți păstrezi vizitatorii pe site, ai grijă ca site-ul tău să poată fi navigat ușor. Acest lucru va ajuta la indexarea SEO și va permite motoarelor de căutare să îți listeze site-ul, în timp ce vei asigura o experiență de utilizare bună. Cum poți face asta?
- Conectează-ți logo-ul cu homepage-ul. Acest truc de design este o practică foarte comună care îi va ajuta pe vizitatori să nu mai fie nevoiți să dea click-uri pentru a se întoarce pe pagina principală.
- Dezvoltă un meniu accesibil. Fie că vei opta pentru un meniu listat pe orizontală sau verticală, este necesar ca el să fie vizibil și ușor de găsit. De asemenea, listează paginile din meniu în ordinea importanței lor, astfel încât să direcționezi traficul către cele mai importante zone.
- Implementează o secțiune de footer cu informații relevante. Deși zona de footer este mai puțin vizibilă, nu trebuie să o ignori. Listează aici datele de contact ale companiei tale, link-urile către paginile de social media sau un meniu scurtat, astfel încât să facilitezi navigarea pe site.
5. Prioritizează optimizarea site-ului pentru dispozitivele mobile
Vizitatorii site-ului tău ar trebui să se poată bucura de o experiență de navigare bună, indiferent de dispozitivul pe care îl utilizează pentru a-ți accesa site-ul. Așadar, ai grijă să nu neglijezi optimizarea lui pe dispozitivele mobile. Cum? Pune-te în locul vizitatorilor și testează felul în care se afișează site-ul pe tabletă, telefonul mobil sau pe diferite rezoluții ale ecranelor. Accesează toate paginile și încearcă toate butoanele pentru a fi sigur că ele funcționează corect. Versiunea de mobil a website-ului tău trebuie să fie mult mai simplă decât varianta de desktop, așa că ia în considerare minimizarea elementelor, precum butoanele de CTA sau meniul.
Concluzie
Dezvoltarea unui website este un proces complex, care necesită o pregătire riguroasă. Înainte de a începe lucrul la site, indentifică obiectivele de business pe care vrei să le atingi prin intermediul lui, gândește-te cu atenție la informațiile pe care vrei să le transmiți, dar și la partea vizuală pentru ca site-ul să fie în conformitate cu identitatea ta de brand. Astfel, îți va fi mai ușor să îți dezvolți site-ul într-un mod corect, urmând sfaturile noastre.
Te-ai decis că ești pregătit să îți lansezi un nou website? Echipa noastră te poate ajuta cu servicii complete de web&development. Contactează-ne, spune-ne care sunt nevoile tale și lasă în grija noastră dezvoltarea noului tău site!
Comments are closed.