Companiile mici și mijlocii reprezintă nucleul mediului de afaceri peste tot în lume. În plan local, aproximativ 99,7% din totalul firmelor care activează în România sunt IMM-uri. Activitatea lor ne susține economia, însă devine din ce în ce mai greu pentru micii antreprenori să reușească să își dezvolte business-ul. Statisticile arată că doar 33% dintre întreprinderile mici și mijlocii din România au cel puțin un nivel de bază de intensitate digitală (comparativ cu media UE de 60%) și, de asemenea, ele sunt în urmă în ceea ce privește utilizarea instrumentelor digitale, precum utilizarea schimbului electronic de informații, a rețelelor de socializare și a tehnologiilor /serviciilor de tip cloud computing.
Astfel, este mai important ca niciodată pentru organizații să înceapă digitalizarea operațiunilor. Dacă deții un IMM, acum este momentul să începi transformarea digitală a companiei tale. De ce? Ca să devii mai competitiv și ca să asiguri contextul potrivit pentru a-ți duce afacerea la un alt nivel.
Ce presupune digitalizarea IMM-urilor?
Procesul de digitalizare implică integrarea tehnologiilor și a sistemelor software avansate în toate ariile de business, schimbând în mod fundamental felul în care companiile operează și aduc plus-valoare clienților. În cazul IMM-urilor, digitalizarea necesită de cele mai multe ori o tranziție de la desfășurarea proceselor în mod manual, pe suport de hârtie, la utilizarea unor aplicații software care permit un mod de lucru mai eficient și automatizat.
Aspectele cheie ale digitalizării IMM-urilor includ:
- Desfășurarea tuturor operațiunilor de business, de la contabilitate, inventar, HR, producție sau vânzări, prin utilizarea unei soluții precum Soft1 Cloud ERP;
- Adoptarea tehnologiei și a unei infrastructuri de business bazată pe cloud computing;
- Fructificarea informațiilor de business pentru a îmbunătățirea proceselor de decizie din cadrul companiei;
- Crearea unei prezențe online puternice a afacerii;
- Integrarea tehnologiilor inovatoare, precum inteligența artificială sau IoT;
Scopul digitalizării IMM-urilor trebuie să fie îmbunătățirea eficienței operaționale, a productivității angajaților și a colaborării departamentelor din cadrul companiei prin utilizarea aplicațiilor și tehnologiilor de ultimă generație.
Așadar, digitalizarea nu mai este doar o opțiune pentru IMM-uri, ci a devenit o necesitate. Într-un mediu de business marcat de o evoluție tehnologică din ce în ce mai mare, de cerințe ale clienților mai exigente ca niciodată și de noi modele de business generate de evoluția tehnologică, dacă vrei ca afacerea ta să rămână competitivă și să beneficiezi de oportunități valoroase de business trebuie să te adaptezi.
Care sunt beneficiile digitalizării IMM-urilor?
Digitalizarea IMM-urilor poate oferi numeroase beneficii companiilor care își doresc să își îmbunătățească eficiența, să își crească productivitatea și să rămână competitive. Iată care sunt cele mai importante avantaje:
Creșterea eficienței operaționale
Automatizarea operațiunilor manuale și eficientizarea fluxurilor de lucru este, probabil, cel mai important beneficiu pe care digitalizarea îl oferă. Soluțiile în cloud, aplicațiile de gestiune și funcționalitățile de raportare avansată vor ajuta IMM-urile să lucreze mai eficient. Cum?
- Vor avea acces la aplicații și la datele de business din orice loc, datorită tehnologiei cloud computing;
- Vor salva timp prețios prin utilizarea unei aplicații de gestiune pentru desfășurarea tuturor proceselor de lucru;
- Vor lua decizii de business mai bune pe baza datelor pe care sistemele software avansate le integrează;
Îmbunătățirea experienței clienților
Utilizarea soluțiilor software va permite organizațiilor să își faciliteze procesul de vânzare și să ofere o experiență mai bună consumatorilor, astfel încât să îi fidelizeze. Iată câteva exemple:
- Vor putea avea o abordare omnichannel a vânzărilor, integrând datele despre clienți atât din punctele de vânzare fizice, cât și din cele online;
- Vor avea posibilitatea să creeze acțiuni de marketing personalizate în funcție de nevoile fiecărui client;
- Vor putea analiza comportamentul de achiziție și consum pentru publicul țintă, astfel încât să îi identifice și să îi satisfacă în totalitate nevoile;
- Vor îmbunătăți serviciile de relații cu clienții prin automatizarea anumitor acțiuni, precum utilizarea chatboților pentru a răspunde solicitărilor;
Reducerea costurilor operaționale
Făcând tranziția de la un mod de lucru analog la cel digital, companiile își vor reduce automat costurile generate de procesele manuale și repetitive, dar și cele provocate de operațiunile ineficiente. Cele mai des întâlnite modalități prin care vor putea scădea cheltuielile sunt:
- Reducerea necesității de a avea spații fizice de stocare a informațiilor de business;
- Creșterea productivității angajaților, astfel încât să aibă costuri mai mici de resurse umane;
- Optimizarea cheltuielilor prin utilizarea unor aplicații în cloud pe bază de abonament anual.
Digitalizarea permite IMM-urilor să își crească eficiența, să își reducă bugetele alocate bunei desfășurări a companiei și să ofere o experiență de cumpărături fără cusur clienților. Toate aceste aspecte sunt așadar esențiale pentru dezvoltarea afacerilor și pentru a asigura o creștere durabilă.
Concluzie
Digitalizarea IMM-urilor a devenit un proces imperativ pentru companiile care își doresc să obțină o eficiență operațională crescută, vânzări mai mari și noi oportunități de dezvoltare pe piețele emergente. Totuși, pentru a asigura o transformare digitală cu adevărat benefică, organizațiile trebuie să se asigure că noile tehnologii adoptate sunt îmbrățișate și de către angajați. Digitalizarea permite companiilor mici și mijlocii să își îmbunătățească procesele de lucru, să ia decizii de business mai bune și să identifice noi oportunități de dezvoltare. Așadar, prioritizarea investițiilor în noile tehnologii disponibile nu mai este opțională. Acum este momentul pentru organizații să își inceapă procesul de digitalizare dacă vor să își mențină avantajele competitive.
Descoperă și tu Soft1 Cloud ERP, o soluție de gestiune completă, dezvoltată pe platforma avansată Microsoft Azure, care te va ajuta să te bucuri de toate avantajele pe care digitalizarea ți le poate oferi. În plus, fiind o aplicație în cloud, vei putea achiziționa soluția printr-un simplu abonament anual, astfel încât să îți optimizezi cu adevărat cheltuielile.
Comments are closed.