Implementarea unui sistem ERP reprezintă o inițiativă complexă, însă oferă companiilor cea mai bună oportunitate pentru a-și reevalua procesele de business, fluxurile de lucru și strategiile. Integrarea cu succes a unei aplicații de planificare a resurselor întreprinderii va crește nivelul de digitalizare și va face loc pentru inovații, atât de necesare pentru orice organizație care își dorește să rămână competitivă.
Organizațiile care se mândresc cu implementări reușite ale sistemelor ERP atribuie această realizare unui efort pe termen lung, care se reflectă și în rezultatele companiei. Care sunt însă acei KPI pe care îi vei putea urmări odată ce ai finalizat integrarea aplicației ERP? Descoperă mai jos cei mai populari indicatori de performanță pe care trebuie să îi ai în vedere, în funcție de specificul afacerii tale, astfel încât să evaluezi corect cum te ajută o soluție business software ERP să îți dezvolți afacerea.
Nivelul de productivitate este, cu siguranță, cel mai important KPI pe care o organizație trebuie să îl urmărească și pe bună dreptate. În cazul în care departamentele și echipele existente într-o companie nu își fructifică la maximum orele de lucru, va exista riscul ca obiectivele companiei să nu fie atinse. Cum te ajută un ERP să măsori și să crești nivelul de productivitate? În primul rând, elimină cele mai comune obstacole în calea productivității, precum procesele de lucru ineficiente, lipsa de acces la informațiile de business și lipsa de colaborare între departamente. Totodată, o soluție ERP te va ajuta și să cuantifici eficiența angajaților tăi. De exemplu, vei putea urmări performanța echipelor de vânzări prin accesarea unui simplu raport din modulul CRM pentru a vedea nivelul vânzărilor per angajat sau vei putea urmări eficiența proceselor de producție, astfel încât să identifici blocajele în operare în timp util.
Rata de rotație a stocurilor este un KPI care îți indică numărul de produse vândute într-un anumit interval de timp. În cazul în care ți-ai propus să vinzi 5.000 de bucăți dintr-un anumit produs pe săptămână, urmărind acest indicator, sistemul ERP îți va permite să monitorizezi automat progresul în procesul de vânzare și te va ajuta să eviți pierderile cauzate de supra-stocare. Mai mult, îți va oferi posibilitatea să desfășori analize predictive, pentru a prezice cu succes cererea pentru produs într-o anumită perioadă. Rata de rotație a stocurilor este un indicator extrem de relevant mai ales pentru companiile de producție, deoarece le oferă posibilitatea să își maximizeze producția și să își eficientizeze nivelul de stocare în depozite.
Marja de profit a proiectului. În anumite industrii, cum ar fi construcțiile, marja de profit a proiectului este un KPI crucial, care măsoară care este profitul companiei pentru un anumit proiect, după scăderea cheltuielilor cu materialele, mâna de lucru și nu numai. Utilizând un ERP, el poate fi monitorizat foarte ușor deoarece soluția software urmărește concomitent mai multe valori, așa cum sunt estimările de costuri, bugetele, cheltuielile proiectului și veniturile generate. Sistemele ERP inovatoare, precum Soft1 Cloud ERP, utilizează toate aceste date pentru a calcula corect marja de profit a proiectului și pentru a oferi companiilor o imagine completă asupra veniturilor și a cheltuielilor.
Prognoza cererii este un indicator care arată care va fi cererea pentru anumite produse sau servicii ale unei companii la o dată viitoare. De exemplu, un lanț de supermarket-uri trebuie să știe care sunt articolele pe care clienții le vor cumpăra în anumite perioade ale anului, astfel încât să evite lipsa stocurilor sau supra-stocarea. Un sistem ERP implementat corect poate genera previziuni realiste, în funcție de un mix ale datelor din trecut și indicatorii actuali, astfel încât companiile să își poată calcula nivelul de stocuri de care au nevoie.
Nivelul de satisfacție al clienților și experiența pe care o au cu compania ta sunt niște KPI extrem de importanți pe care trebuie să îi urmărești. Utilizând un ERP vei putea vedea care sunt evaluările și recenziile clienților, astfel încât să iei decizii de business informate și să le oferi o experiență mai bună. Printr-o simplă analiză a datelor pe care un ERP ți le pune la dispoziție, vei putea să identifici nemulțumirile clienților și să faci toți pașii necesari pentru a le satisface cerințele, fie că este vorba despre livrare mai rapidă a produselor sau serviciilor, reducerea prețurilor sau oferirea unor servicii mai bune de relații cu clienții.
Informațiile actualizate în timp real sunt cheia
Urmărirea tuturor acestor indicatori de performanță nu ar fi posibilă fără a dispune de informații de business, actualizate în timp real. Acesta este și rolul unei soluții ERP. Sistemul îți va oferi toate datele de care ai nevoie, într-un mod centralizat, astfel încât să obții o imagine de ansamblu asupra operațiunilor și să iei decizii de business informate.
Așadar, succesul unei implementări ERP nu ar trebui măsurat doar după cât de rapid este implementată noua soluție. O implementare fără probleme este un început foarte bun, dar un sistem ERP va începe să îți aducă plus-valoare doar atunci când este folosit corect. Pentru a cuantifica beneficiile oferite, primul pas este să ai în vedere indicatorii de performanță pe care i-am prezentat și să îi urmărești în mod constant. Bineînțeles, aceștia nu sunt singurii, iar cu ajutorul unei soluții ERP vei putea analiza toate aspectele business-ului tău pe care le consideri relevante.
Încă nu utilizezi o aplicație ERP? Testează DEMO GRATUIT Soft1 Cloud ERP și descoperă o aplicație inovatoare, care îți oferă toate funcționalitățile de care ai nevoie, printr-o implementare rapidă!
Comments are closed.