Ai reușit să atragi atenția cuiva asupra produselor sau a serviciilor tale? Tocmai ai obținut un client potențial. Totuși, dacă acel lead devine sau nu un client final, depinde în cea mai mare măsură de procesul de lead management existent în cadrul companiei tale. Ce este și cum îl poți implementa pentru afacerea ta? Citește în continuare! Descoperă care sunt etapele pe care trebuie să le urmezi pentru gestionarea eficientă a clienților potențiali și cum te ajută o aplicație precum Soft1 Cloud CRM să îți optimizezi procesul de lead management.
Ce este lead management-ul?
Reprezintă procesul prin care convertești un client potențial în client final, din momentul în care i-ai captat atenția și până la achiziție. Să presupunem că rulezi o reclamă pe Google prin care îți promovezi afacerea și oferi gratuit un studiu pe care l-ai efectuat intern. Atunci când cineva se uită la anunțul tău și decide să dea click, acea personă ajunge ulterior pe landing page-ul tău pentru a accesa raportul, unde trebuie să completeze un formular și să îți ofere datele de contact. În momentul în care ai primit aceste date, ai obținut și un lead.
În continuare, va fi responsabilitatea ta să întreții relația cu noul client potențial și să îi captezi atenția cu produsele sau serviciile pe care le oferi. De exemplu, îi poti trimite emailuri personalizate sau oferte dedicate, în funcție de nevoile pe care le are. Dacă noul client potențial își va manifesta interesul pentru ceea ce îi oferi și va face o achiziție, vei câștiga un nou client. Astfel, toți acești pași însumează procesul de lead management.
De ce este important să ai o procedură de lead management?
Companiile care au un proces de lead management bine pus la punct, generează cu 133% mai multe venituri decât companiile fără. Acest lucru se datorează faptului că oamenii acordă o încredere sporită organizațiilor care alocă timp și depun efort pentru a-i cunoaște și pentru a le satisface nevoile, în defavoarea companiilor care nu vor decât să le vândă bunuri, ori servicii.
Care sunt cele 5 etape importante din procesul de lead management?
Dacă vrei să îți dezvolți baza de clienți, trebuie să acorzi atenție lead-urilor pe tot parcursul ciclului de vânzare. Așadar, iată care sunt cele 5 etape pe care trebuie să le ai în vedere atunci când îți dezvolți o strategie de lead management:
Obținerea leadurilor
Pentru a câștiga mai mulți clienți, trebuie să îți creezi toate instrumentele de care ai nevoie, astfel încât să obții informațiile necesare pentru a-ți consolida relația cu aceștia. Fie că optezi pentru landing page-uri, formulare de contact sau pop-up bannere prin care îndemni clienții potențiali să îți ofere adresa de e-mail, orientează-te către acele tool-uri care sunt potrivite pentru specificul business-ului tău.
Urmărirea leadurilor
Odată ce ai obținut lead-urile, al doilea pas va fi să identifici care este ciclul de vânzare, prin monitorizarea și analizarea informațiilor obținute despre clienții potențiali. Cum? Identificând sursele care au generat lead-urile și înțelegând călătoria acestora de la clienți potențiali la clienți finali. Totodată, este important să analizezi și motivele pentru care lead-urile nu convertesc. Această etapă este crucială în procesul de lead management, iar o aplicație CRM te va ajuta să dispui de toate datele de care ai nevoie.
Calificarea leadurilor
Cum îți vei da seama dacă un lead poate deveni un client final? Prin procesul de calificare, prin care vei evalua dacă un lead se potrivește cu publicul tău țintă. Începe prin a crea profilul clientului ideal și obține toate datele relevante de la clientul potential de care ai nevoie pentru a-l califica. Acest pas îți va permite să afli care sunt nevoile și dorințele clienților potențiali și să creezi relații mai puternice cu ei, pentru a-i converti.
Lead nurturing
În etapa de lead nurturing trebuie să câștigi încrederea clienților tăi potențiali, astfel încât să devină clienți finali. Fie că alegi să le oferi informații suplimentare care să îi ajute să ia decizia de a achiziționa, fie că le oferi discount-uri sau creezi campanii de fidelizare, etapa de lead nurturing nu trebuie ignorată. Utilizând Soft1 Cloud CRM, vei putea implementa într-un mod automat campanii promoționale, analiza rezultatele acestora și segmenta bazele de clienți potențali în funcție de interese, astfel încât să îți convertești clienții mai rapid.
Analiză și raportare
Înțelegerea comportamentului clienților potențiali este crucială pentru optimizarea strategiilor de marketing, îmbunătățirea ratei de răspuns și, în cele din urmă, creșterea ratei de conversie. Etapa de analiză și raportare te va ajuta să înțelegi în profuzime comportamentul de achiziție al clienților tăi, să identifici tendințele de cumpărare și să îți personalizezi interacțiunile. De exemplu, Soft1 Cloud CRM îți oferă posibilitatea să identifici motivele pentru care un client potențial a convertit sau nu, care este performanța echipei de vânzări și marketing, ori ce alte acțiuni trebuie să mai desfășori pentru a câștiga mai mulți clienți.
Procesul de lead management este simplu cu Soft1 Cloud CRM!
Ajută-ți echipele de vânzări și marketing să gestioneze eficient întreg procesul de lead management utilizând o singură aplicație! De la obținerea leadurilor și până la etapa de conversie, Soft1 Cloud CRM îți permite să monitorizezi ciclul de vânzare în toate fazele sale, astfel încât să transformi cât mai multe lead-uri în oportunități. Contactează-ne și programează o discuție cu specialiștii IT HIT, ca să vezi cum te poate ajuta soluția noastră!
Comments are closed.