În orice companie modernă, un sistem ERP reprezintă motorul care determină desfășurarea proceselor de business într-un mod simplu și eficient. Deoarece este instrument de gestiune a afacerii complex, acesta include toate operațiunile unei companii și toate datele de business, fiind format din multiple module, special concepute pentru a susține toate departamentele existente în cadrul unei companii – de la cel financiar, de achiziții, vânzări și marketing, resurse umane, producție șamd. Astfel, un ERP permite utilizarea unei singure aplicații pentru desfășurarea tuturor proceselor de business, ceea ce îți crește cu adevărat eficiența operațională, îți îmbunătățește colaborarea la nivelul tuturor departamentelor și te ajută să iei decizii de business informate.
Ce sunt, însă, modulele unui sistem ERP?
Simplu spus, modulele unui sistem ERP sunt părți ale aplicației care, utilizate împreună, te vor ajuta să îți gestionezi toate operațiunile într-un mod unitar. Pentru că deservesc fiecare funcție operațională a afacerii tale, un soft ERP îți oferă posibilitatea să folosești o singură platformă și o bază de date unificată, astfel încât angajații tăi să aibă la dispoziție toate datele de care au nevoie, în orice moment.
Avantajul? Nu doar că vei folosi o singură aplicație, dar poți alege și care sunt modulele ERP de care ai cu adevărat nevoie, iar pe parcurs poți adăugat și altele, pe măsură ce afacerea ta se dezvoltă. Atunci când decid că este nevoie să utilizeze un soft ERP, unele companii implementează toate modulele dintr-o dată. Pe de altă parte, există și companii care optează pentru o abordare mai strategică, alegând să implementeze modulele ERP într-un mod etapizat, pe măsură ce acestea devin necesare. Orice ai prefera, te vei bucura de procese de business organizate și 100% conectate, ca să îți desfășori operațiunile cu maximum de eficiență.
Care sunt cele mai importante module ale unui sistem ERP?
Importanța modulelor ERP este determinată de specificul fiecărei industrii și companii, precum și de prioritățile de business. Cu toate acestea, majoritatea implementărilor au în comun alegerea următoarelor module:
Management Financiar
Modulul de „Management Financiar” reprezintă fundația sistemului ERP. El permite desfășurarea tuturor proceselor financiar-contabile, oferind o imagine clară asupra situației financiare din cadrul companiei tale, astfel încât să știi în orice moment cât de profitabil este business-ul tău. Mai mult, datorită funcționalităților avansate care permit automatizarea proceselor contabile, vei putea factura, încasa, face plăți sau îți vei putea gestiona cheltuielile mult mai ușor, eliminând riscul erorilor umane.
Achiziții
Acest modul are rolul de a simplifica procesele de achiziții de la început până la sfârșit, îmbunătățind capacitatea companiilor de a cumpăra produsele sau materiile prime de care au nevoie pentru producerea sau vânzarea bunurilor. Utilizarea lui permite automatizarea acestor operațiuni, putând urmări și analiza oferte, trimite comenzi către furnizorii aprobați sau chiar achiziționa anumite articole specifice. Astfel, te vei bucura de o creștere a profitabilității și de relații cu furnizorii consolidate, fără să mai întâmpini întârzieri sau riscul de a rămâne fără produse pe stoc.
Management al Lanțului de Aprovizionare
Modulul de „Management al Lanțului de Aprovizionare” este esențial pentru coordonarea eficientă a întregului proces de aprovizionare, de la furnizori până la clienții finali. El are capacitatea de a urmări mișcarea bunurilor, astfel încât să optimizeze procesele de gestiune a stocurilor, livrare a comenzilor și suportul post-vânzare. Datorită funcționalităților și a tehnologiilor avansate pe care le integrează, acest modul îți poate genera chiar previziuni ale cererii per produse ca să eviți situațiile în care rămâi fără stoc pentru anumite bunuri sau în care să ai surplus. Rezultatul? Un flux de aprovizionare optimizat, care răspunde eficient tuturor schimbărilor din piață.
Producție
Modulul de „Producție” are rolul de a te ajuta să îți planifici și să îți gestionezi mai ușor procesele de producție. Utilizându-l te vei putea asigura că dispui în orice moment de materiile prime necesare pentru procesul de producție, că îți optimizezi operațiunile și costurile, garantând în același timp si calitatea produselor finite. Așadar, îți vei planifica mai ușor producția. Modulul permite monitorizarea costurilor, urmărirea producției în raport cu previziunile existente și compararea ofertei cu cererea estimată, luând în considerare timpul mediu de producție al fiecărui articol.
Customer Relationship Management
Deși de cele mai multe ori un CRM este achiziționat ca și o aplicație de sine stătătoare, vestea bună este ca el poate fi și doar o parte dintr-un sistem ERP, îndeplinind aceleași funcții. Un modul CRM îți oferă posibilitatea să îți desfășori mai eficient procesele de vânzări, marketing și relații cu clienții, astfel încât să obții mai mulți clienți și să îi fidelizezi pe cei existenți. Așadar, el include toate informațiile despre clienți, inclusiv interacțiunile pe care le au cu compania ta, istoricul achizițiilor și îți oferă posibilitatea să îți personalizezi interacțiunea mult mai ușor.
Resurse Umane
Acest modul, uneori denumit modulul de „management al resurselor umane (HRM)”, este esențial pentru gestionarea operațiunilor de HR și conține înregistrări detaliate despre toți angajații. De exemplu, descrierea posturilor, evaluări ale performanței, responsabilități, beneficii sau pontaj. El automatizează task-urile manuale specifice activității de HR, precum gestionarea CV-urilor și a candidaților în procesul de recrutare, ori managementul beneficiilor pentru fiecare angajat, reducând erorile umane și crescând acuratețea informațiilor. Totodată, modulul de HR se poate conecta și la datele din modulul de CRM pentru ca reprezentanților de HR să le fie ușor să determine bonusurile pentru agenții de vânzări.
Concluzie
La fel de importantă ca alegerea soluției ERP potrivite este și selectarea modulelor de care are nevoie business-ul tău. Nu uita că fiecare implementare ERP este diferită, iar aceasta variază în funcție de cerințele fiecărei companii. Deși majoritatea sistemelor de gestiune oferă module standard, poți alege o aplicație precum SOFTONE ERP, 100% customizabilă, astfel încât să implementezi doar modulele cu adevărat utile pentru afacerea ta.
Funcționalitățile pe care ți le-am prezentat reprezintă doar un punct de plecare pentru o implementare a sistemului ERP personalizată. Cel mai probabil nu vei avea nevoie de toate aceste module de la început, însă un sistem ERP scalabil ca SOFTONE ERP îți va permite să începi implementarea doar cu funcționalitățile de care ai acum nevoie și să adaugi module pe parcurs. Vrei să testezi SOFTONE ERP? Descarcă DEMO GRATUIT!
Comments are closed.