Ce este un sistem CRM, Soft1 Cloud CRM? Si cum te poate ajuta?
Un sistem CRM – Managementul relatiei cu clientii, este un sistem software care permite unei companii sa isi gestioneze si sa analizeze propriile interactiuni cu clientii sai din trecut, actuali si potentiali.
CRM utilizeaza analiza datelor despre istoricul clientilor dintr-o companie pentru a imbunatati relatiile de afaceri cu clientii, concentrandu-se in mod special pe pastrarea clientilor si in cele din urma, sa stimuleze cresterea vanzarilor.
Pentru ca programul CRM cumparat sa functioneze corect, el trebuie configurat si personalizat conform modului de a vinde al clientului. Aceste activitati, alaturi de analiza de proiect, import date si training fac parte din proiectul de implementare CRM.
Structura unui sistem CRM
Un sistem CRM poate acoperi mai multe tipuri de activitati specifice unei companii:
• Vanzari
• Managementul clientilor potentiali si al contactelor
• Managementul oportunitatilor
• Managementul conturilor (clientilor)
• Analiza si previziuni de vanzari
• Marketing
La randul sau, un CRM poate cuprinde o serie de functii sau facilitati:
• Module de gestionare a operatiilor zilnice (apeluri telefonice, intruniri, e-mail [import – export din MS Outlook], activitati generale)
• Coordonare facila a activitatii utilizand calendare – personale si de grup
• Posibilitatea de a genera activitati de amploare din browser-ele altor module conectate
• Link-uri de activitate, crearea automata de noi activitati de catre alte activitati, istoricul activitatilor (origine – rezultat)
• Inregistrarea tranzactiilor din toate modulele majore conectate
• Analiza activitatilor de Business Intelligence
• Gestionarea e-mail-ului si conexiunea cu Outlook
• Managementul extensiv al oportunitatilor de vanzare
• Gestionarea probabilitatii de inchidere
• Monitorizarea activitatilor agentilor de vanzari
• Raport direct de informare
Sistemul CRM, in cazul nostru Soft1 Cloud CRM poate fi personalizat pentru orice afacere.
Cum te ajuta un sistem CRM in strategia de fidelizare a clientilor?
Cel mai mare efort la majoritatea companiilor este obtinerea de clienti noi, insa esueaza in a mentine o relatie de lunga durata cu clientii existenti. Integrarea unui software CRM in procesele operationale poate ajuta cu adevarat companiile sa isi imbunatateasca relatia cu clientii existenti, pentru a genera mai multe oportunitati.
Astfel, o aplicatie CRM poate deveni instrumentul perfect pentru a te ajuta sa dezvolti relatii de succes, indiferent de strategia pe care vrei sa o aplici. Asadar, cum te poti folosi de un CRM pentru a fi mai aproape de clientii tai?
Modalitatile prin care un CRM te ajuta sa iti fidelizezi clientii
1. Un instrument care ofera un istoric al interactiunilor si stocheaza toate informatiile despre clienti de care ai nevoie
O aplicatie CRM iti va permite sa vezi toate interactiunile care au avut loc intre clienti si compania ta. Incepand de la datele de contact, pana la schimburile de mesaje sau istoricul de achizitie, toate aceste informatii te vor ajuta sa intelegi cu adevarat nevoile clientilor, le vei cunoaste preferintele si vei putea sa comunici cu ei intr-un mod care sa le arate ca iti pasa de ei.
2. Faciliteaza comunicarea cu clientii
Un software CRM permite automatizarea tuturor actiunilor consumatoare de timp, dar care sunt necesare pentru a mentine o relatie de lunga durata cu clientii. De exemplu, o platforma CRM iti va permite sa trimiti mesaje automate oricand ai nevoie, iar munca ta va fi mai usoara ca niciodata. Cea mai utilizata functionalitate este cea de „marketing automation”, functionalitate care iti va permite sa le trimiti clientilor newslettere, mailuri sau mesaje text personalizate, direct din CRM, de fiecare data cand doresti sa le comunici ceva. Descopera aici cum poti utiliza aplicatia noastra ca sa interactionezi mai eficient cu clientii tai!
3. E o unealta care te ajuta sa onorezi toate promisiunile pe care le-ai facut clientilor tai
Aplicatia CRM te poate ajuta si de aceasta data, mai ales daca ai nevoie de remindere pentru a livra clientilor tai tot ce le-ai promis, fie ca este vorba despre o oferta, o prezentare sau un e-mail de follow-up. Mai mult, CRM-ul iti ofera posibilitatea sa programezi direct din aplicatie mailurile pe care trebuie sa le trimiti sau sa aloci task-uri catre alti membri ai echipei tale.
4. Poti implementa chestionare de satisfactie
Chestionarele sunt esentiale daca iti doresti sa afli cu adevarat care sunt nevoile sau nemultumirile clientilor tai si sa iti dai seama ce poti face pentru a le oferi o experienta cat mai placuta cu brand-ul tau. CRM-ul te ajuta punandu-ti la dispozitie toate functionalitatile de care ai nevoie pentru a implementa un survey de satisfactie ori de cate ori este nevoie, chiar din aplicatie. In acest fel, tu le vei arata clientilor ca iti pasa cu adevarat de ei si le vei castiga increderea, astfel incat sa fie alaturi de tine pentru o perioada cat mai indelungata de timp.
5. Scoate in evidenta cei mai valorosi clienti si care sunt cei pe care compania risca sa ii piarda
Informatiile centralizate in aplicatia CRM te vor ajuta sa ajungi la nenumarate concluzii informate. Vei putea sa deduci foarte usor care sunt clientii cei mai profitabili sau care sunt cei nemultumiti, pe punctul de a te parasi in defavoarea altei companii. Avand aceste informatii, vei putea ulterior sa iei masurile necesare pentru a valorifica orice situatie. Cum? De exemplu, poti extrage o lista cu clientii tai din ultimele 6 luni, direct din CRM, si o poti compara cu rapoartele de vanzari. Astfel iti vei da seama cine nu a mai achizitionat produsele sau serviciile tale in ultimul timp sau cine a achizitionat cel mai mult, pentru a lua din nou legatura cu clientii care au uitat de brand-ul tau sau sa le oferi discount-uri sau pachete speciale clientilor mari, astfel incat sa ii fidelizezi.
In concluzie, sa investesti in clientii tai si sa te asiguri ca le comunici doar informatii utile, care ii ajuta cu adevarat, trebuie sa fie o prioritate. Aplicatia CRM este cea mai buna optiune daca vrei sa faci acest lucru intr-un mod usor si eficient, iar daca iti doresti sa vezi chiar tu care sunt toate functionalitatile disponibile, poti testa gratuit aplicatia noastra, Soft1 Cloud CRM. Convinge-te ca business-ul tau are nevoie de un software de customer relationship management eficient si fidelizeaza-ti clientii!
Comments are closed.