Dezvoltarea tehnologica actuala furnizeaza companiilor avantaje si instrumente de care inainte nu puteau beneficia. Printr-un sistem ce ofera acces la informatii in timp real si prin automatizarea proceselor, companiile pot face fata cu brio competitiei.
Companiile pot sa anticipeze perspectivele de viitor, sa-si planifice resursele si proiectele in functie de acestea si sa obtina succesul pe piata actuala din ce in ce mai mai dinamica si un profit mai mare.
Concurenta acerba existenta pe piata, implica nevoia unui management rapid şi performant în conditiile în care volumele de date cu care se lucreaza sunt imense şi sistemele clasice par sa fie depasite. In concluzi, este nevoie de solutii care sa permita extragerea rapida a cunostintelor necesare în procesul de fundamentare inteligenta al deciziilor.
Evolutia unei companii din punct de vedere al cresterii profitului se poate realiza prin doua modalitati:
- Scaderea costurilor
- Cresterea vanzarilor
Sistemele CRM (Managementul Relatiilor cu Clientii) si ERP (Planificarea Resurselor Intreprinderii) sunt asemanatoare dar cu scopuri total diferite. Ambele sunt sisteme software ce permit partajarea informatiei intre angajati si in acelasi timp ofera rapoarte de performanta managerilor.
CRM
Sistemul CRM te ajuta sa ai o privire de ansamblu in ceea ce priveste activitatea companiei, productivitatea angajatilor, sa poti face un forecast a vanzarilor si sa vezi care campanii de marketing au fost mai eficiente.
Un sistem CRM este o solutie care permite utilizatorilor să beneficieze de informațiile de care au nevoie zilnic, inclusiv de contactele clienților și statusul oportunităților de vânzare, comenzi şi facturi de vânzare, rapoarte de management, cu filtrele dorite, oriunde și oricând. Informațiile utile se pot centraliza într-un singur loc și astfel compania ta isi va eficientiza vânzările, marketingul şi suportul oferit clienților. Un bun sistem CRM te ajuta in crearea de noi previziuni pe baza inregistrarilor si a rapoartelor.
ERP
Un sistem ERP (Enterprise Resource Planning) reprezintă un complex de module software prin intermediul cărora se obține integrarea tuturor informațiilor disponibile într-o organizație, având drept scop optimizarea resurselor disponibile ale acesteia.
Sistemul ERP este instrumentul software care facilitează integrarea tuturor informaţiilor dintr-o organizaţie într-o platformă unică. Scopul ERP este să asigure transparenţa datelor în cadrul unei organizaţii şi să faciliteze accesul la orice tip de informaţie utilă în desfăşurarea activităţii.
Sistemele ERP au ca principal scop scaderea si controlul cheltuielilor si ajuta la standardizarea proceselor de afaceri, asigurand o structura stabila si utila a informatiei. Sistemele ERP sunt focalizate mult mai clar asupra departamentelor de Managementul resurselor umane, Financiar (contabilitate, gestiune), productie si managementul comenzilor si livrarilor.
Utilizand un sistem ERP, angajatii din intreaga organizatie, pot gasi, stoca si partaja informatii in mod centralizat si in timp real. Acest lucru asigura eficienta proceselor intern, eliminand necesitatea de transfer, re introducere sau duplicare a datelor.
Pentru managerii, sistemul ERP aduce claritate asupra situatiei companiei, aducand informatii despre noi oportunitati de eficientizare si imbunatatire a productivitatii. Adevarata valoare a unui sistem ERP este aceea capacitate de a ajuta conducerea companiei catre atingerea obiectivelor strategice.
Desi sistemele ERP traditionale atingeau doar procesele operationale interne, sistemele ERP actuale, trec si in ariile proceselor de management al clientilor. Practic combinand functiile CRM cu cele ERP. Multe componente ale sistemelor ERP actuale sunt proiectate pentru a fi integrate cu sisteme ale unor entitati externe cum ar fi institutii financiare, banci sau furnizorii externi.
Pentru mai multe informatii, nu ezitati sa ne contactati printr-un simplu click aici
Comments are closed.