Transformarea digitală a operațiunilor afacerii tale implică un efort susținut pe termen lung. Deoarece tehnologia evoluează constant, nu de puține ori ne confruntăm cu noi termeni digitali pe care este important să îi înțelegem. Astfel, pentru a evita confuzia în legătură cu noile procese și definiții ale acestora, ți-am pregătit o listă cu cele mai importante noțiuni pe care trebuie să le cunoști atunci când începi procesul de transformare digitală a business-ului tău.
Agile Development = Reprezintă o strategie rapidă și flexibilă de dezvoltare software, interconectată și interfuncțională, pentru a obține rezultatele dorite prin intermediul metodologiei Agile ce utilizează Scrum, Lean, metode de dezvoltare a sistemelor dinamice și programare avansată.
Agile Project Management = Principiile de project management agile utilizează cicluri scurte de dezvoltare, conectate pe parcursul întregului proces de dezvoltare pentru eficientizarea activității. Împărțind proiectele mari în task-uri mai mici, echipele pot lucra în paralel pentru a-și îndeplini obiectivele, iar developerii pot rezolva rapid și eficient problemele care apar, fără a pune în pericol întregul proiect.
AI Analytics = Se referă la analizarea datelor într-un mod automatizat, prin intermediul inteligenței artificiale și a tehnologiilor de învățare automată. Evoluând din ce în ce mai mult, AI poate interpreta în prezent și datele nestructurate prin utilizarea intrumentelor precum natural language processing (NLP), analizarea transcrierilor și analiza digitală a imaginilor și a video-urilor.
Analiza Datelor (Data Analytics)= Reprezintă procesul de colectare și analiză a datelor despre clienți pentru a determina care sunt interesele, tendințele de cumpărare și comportamentul acestora. Procesarea informațiilor despre consumatori este importantă deoarece susține procesele de decizie, ajută la optimizarea operațiunilor, îmbunătățește experiența de utilizare a consumatorilor și stimulează profitabilitatea, în timp ce reduce costurile.
Analiză Predictivă= Reprezintă o tehnică de analizare a informațiilor ce utilizează învățarea automată pentru extragerea datelor și statistică predictivă. Aceasta este folosită pentru a determina probabilitatea cu care anumite evenimente pot avea loc analizând datele din trecut. Analiza predictivă ajută companiile să facă predicții realiste cu privire la achizițiile viitoare, dar și să determine care sunt oportunitățile de vânzare sau nevoile clienților.
Automated Machine Learning= AutoML utilizează tehnici statistice și algoritmi care permit unui computer să devină din ce în ce mai bun în ceea ce face. Tehnologia încorporează întreg procesul de învățare automată, începând cu interpretarea datelor brute și până la aplicarea machine learning pentru identificarea modelelor și a structurilor operaționale, a neconcordanțelor de date și pentru rezolvarea problemelor operaționale.
Automatizarea Proceselor= Implică utilizarea sistemelor inteligente pentru desfășurarea proceselor de business într-un mod automat, astfel încât sarcinile repetitive și manuale să poată fi efectuate prin intermediul unor fluxuri de lucru automatizate și eficiente.
Big Data= Reprezintă un volum semnificativ de date colectate din diferite surse, ce nu pot fi stocate în bazele de date tradiționale. Astfel, big data este un concept ce definește capacitatea extrem de mare de stocare și organizare a informațiilor.
Business Intelligence= Cuprinde tehnologiile și procesele de analiză care interpretează și prezintă informațiile în rapoarte și analize predictive, astfel încât să susțină procesele de decizie din cadrul companiilor.
BYOD= Bring Your Own Device este practica prin care companiile le permit angajaților să-și utilizeze propriile dispozitive (computere, laptopuri, tablete, smartphone-uri) pentru a-și desfășura activitatea.
Chatbot= Este un program software care poate comunica prin mijloace scrise și vorbite, astfel încât să imite interacțiunea umană pentru a oferi asistență și suport clienților 24/7. Chatboții aduc plus-valoare organizațiilor deoarece automatizează procesele comune și repetitive din vânzări, relații cu clienții și suport.
Cloud Hibrid= Este un ecosistem care utilizează atât servicii on-premise, cloud privat și cloud public pentru a stoca aplicațiile și informațiile organizațiilor. Companiile care încep procesul de transformare digitală aleg deseori acest ecosistem pentru că le permite mai multă agilitate și pentru că susține mai eficient procesele de business.
Conversational AI= Acest software inteligent este creat pentru a înțelege, a procesa și a răspunde la comenzile vocale. Inteligența artificială conversațională poate interacționa rapid cu clienții pentru a le oferi servicii excepționale de customer service.
Cybersecurity= Însumează strategiile, tehnologiile și procesele destinate să protejeze companiile de atacurile cibernetice, astfel încât informațiile de business, sistemele și aplicațiile să nu fie afectate.
Vrei să știi mai multe? Urmărește blogul nostru pentru a citi partea a doua din seria de articole care explică cei mai importanți termeni tehnici, iar dacă ești pregătit să începi procesul de transformare digitală în cadrul companiei tale, descarcă aici demo gratuit Soft1 Cloud ERP și descoperă aplicația noastră!
Comments are closed.