În timpul pandemiei, industria de ecommerce a cunoscut o dezvoltare semnificativă, iar acest trend va continua și în viitorul apropiat. Conform previziunilor statista.com, comerțul electronic va crește cu 50% la nivel global până în anul 2025. Cumpărăturile online reprezintă viitorul, iar orice business ar trebui să se adapteze pentru a câștiga mai mulți clienți și pentru a se dezvolta. În cazul în care deții deja un magazin fizic și dorești să îți extinzi afacerea și în mediul digital, ori dacă vrei să începi de la zero un business în ecommerce, este important să știi care sunt funcționalitățile indispensabile pentru noul tău magazin online. Citește în continuare și descoperă care sunt aspectele must-have pentru platforma ta ecommerce, astfel încât să le oferi clienților cea mai bună experiență de cumpărături!
Navigare ușoară și prietenoasă
Din momentul în care ai decis să îți dezvolți un magazin online, primul lucru la care trebuie să te gândești este structura acestuia. Cum poți afișa informațiile în cel mai optim mod? Cum să construiești meniul, astfel încât clienții să găsească produsele cât mai ușor? Cum le poți facilita navigarea în site? Pentru a nu pierde clienți și implicit vânzări, răspunde la aceste întrebări și asigură-te că vizitatorii vor putea să navigheze ușor pe site. Începe prin a crea categorii și subcategorii relevante pentru produse, evidențiează informațiile importante precum detaliile despre modalitatea de plată și livrare și permite-le clienților să efectueze căutari în site printr-un buton de search cât mai vizibil.
Shopping cart vizibil
Pare evident, însă foarte multe magazine online nu au un shopping cart vizibil. Rezultatul? Cel mai probabil, mai puține comenzi. Într-o lume a vitezei, în care clienții nu mai au răbdare, este datoria noastră să facilităm cât se poate de mult experiența de cumpărături. Vizitatorii se așteaptă să poată adăuga produse din coș, ori să le elimine, fără probleme. Din acest motiv, asigură-te că butonul „Adaugă în coș” este vizibil atât pe homepage, cât și în paginile de produse și că poate fi accesat imediat. Scurtează cât de mult posibil drumul clienților către finalizarea achiziției!
WishList
În general, comportamentul de cumpărare este dinamic. O funcționalitate prin care le oferi vizitatorilor opțiunea să își adauge produsele preferate în „wishlist” te va ajuta să le captezi interesul chiar și cumpărătorilor care nu sunt încă pregătiți să facă o achiziție. Chiar dacă nu dispun încă de resursele necesare pentru a cumpăra, ori dacă vor să compare produsele existente pe piață, un wishlist îți va permite să rămâi în atenția clienților până în momentul în care vor decide să cumpere. În plus, funcționalitatea este și un instrument eficient pentru a aduce trafic recurent în magazinul tău online.
Recenzii ale produselor
Indiferent cât de bună este strategia ta de marketing, în final, clienții vor avea cea mai mare încredere în părerea altor consumatori. Din acest motiv, este recomandat să le oferi vizitatorilor opțiunea de a oferi și de a citi recenzii ale produselor, astfel încât să cumpere într-un mod cât mai informat. Studiile au demonstrat că 91% dintre cumpărători citesc recenzii înainte de a face o achiziție. O astfel de funcționalitate te va ajuta să îți crești vânzările pentru produsele care s-au bucurat de cel mai mare succes, dar și să îți îmbunătățești portofoliul atunci când review-urile sunt negative.
Un sistem de plata securizat
Odată cu progresul tehnologic al modalităților de plată, securitatea a devenit mai importantă ca niciodată. Astfel, este esențial să le oferi clienților tăi posibilitatea să facă plăți securitzate. Integrează în coșul de cumpărături opțiuni de plată consacrate, în care consumatorii au încredere, precum PayPal, Apple Pay, ori Google Pay, astfel încât aceștia să își poată utiliza portofelele digitale fără niciun fel de reticență.
Integrări cu aplicații terțe
Cel mai probabil, pentru a-ți dezvolta o afacere de succes în mediul online, simpla dezvoltare a unei platforme de ecommerce nu va fi suficientă. Pentru a-ți maximiza resursele și eforturile, vei avea nevoie să integrezi și alte aplicații terțe, precum Soft1 Cloud CRM. O soluție de customer relationship management este obligatorie pentru a le oferi clienților cea mai bună experiență de cumpărături și pentru a-I fideliza. Aceasta va integra toate informațiile de care ai nevoie pentru a livra produsele în cel mai scurt timp, dar și pentru a cunoaște preferințele clienților sau pentru a oferi o rezolvare problemelor pe care le întâmpină.
O platformă de ecommerce poate integra multiple funcționalități, însă trebuie să le ai în vedere pe cele mai utile pentru specificul afacerii tale. În funcție de modelul tău de business, industrie și nevoile existente, echipa noastră te poate ajuta să îți dezvolți un magazin online care încorporează exact funcționalitățile care ți se potrivesc, astfel încât să ai o afacere de succes. Află mai multe aici și contactează-ne!
Comments are closed.