Soluțiile CRM reprezintă un sistem software must-have pentru orice companie, indiferent de dimensiune, chiar dacă nevoile organizațiilor diferă în funcție de complexitatea operațiunilor. O soluție CRM este importantă mai ales pentru un business la început de drum, în care fiecare client și fiecare interacțiune contează extrem de mult. De ce? Pentru că este un tool care te va ajuta să îți organizezi eficient procesele de vânzări și marketing, astfel încât să utilizezi datele de business într-un mod corect pentru a câștiga mai mulți clienți și pentru a le oferi cele mai bune servicii celor existenți.
Alegerea aplicației potrivite este un proces critic deoarece există anumite soluții CRM care îți oferă doar funcționalități de gestiune a clienților și vânzărilor. Dacă te încadrezi în categoria companiilor mici și mijlocii, optează însă pentru o soluție completă, care îți poate satisface nevoile de dezvoltare pe termen lung. Noi îți recomandăm Soft1 Cloud CRM!
Așadar, care sunt astfel aspectele cărora trebuie să le acorzi atenție? Ți-am sintetizat mai jos cele mai importante funcționalități pe care o soluțiile CRM trebuie să le integreze, astfel încât să îți satisfacă eficient cerințele atunci când te afli la început de drum în business.
1. Contact Management
Un CRM potrivit pentru IMM-uri trebuie să încorporeze un sistem eficient de gestiune a contactelor și a informațiilor despre clienți. Astfel, primul lucru pe care trebuie să îl bifezi este modulul de contact management pentru a te asigura că poți stoca datele de contact alte clienților în mod optim, precum și informațiile demografice, interacțiunile, feedback-ul și preferințele acestora. Este important să îți cunoști cât mai bine clienții, iar această funcționalitate te va ajuta să ai acces la toate informațiile de care ai nevoie în fiecare etapă de vânzare, printr-un simplu click. Vei putea ulterior să înțelegi care sunt cerințele și aspectele care necesită îmbunătățiri pentru fiecare consumator în parte, să îți faci o idee clară despre fluxul de vânzare, să îți segmentezi clienții și să obții date relevante despre ce îți determină publicul să îți achiziționeze sau nu produsele și serviciile.
2. Email Tracking
O altă funcționalitate importantă pe care o soluțiile CRM trebuie să o aibă este cea de email tracking, astfel încât să dispui în orice moment de istoricul conversațiilor cu clienții prin e-mail, să îți actualizezi datele de contact atunci când este cazul și să urmărești acțiunile de e-mail marketing pentru a analiza rezultatele. De exemplu, Soft1 Cloud CRM îți permite gestionarea completă a contactelor, dar și integrare bidirecțională cu MS Office, Gmail sau MS Office 365 pentru încărcarea automată a datelor de contact, a task-urilor și a email-urilor.
3. Lead Management
Funcția de gestiune a leadurilor este esențială pentru monitorizarea acestora în tot ciclul de vânzare. De ce? Pentru că te ajută să descoperi pașii pe care fiecare client potențial îi parcurge până în momentul în care vânzarea se încheie și pentru că îți permite să obții o imagine de ansamblu asupra performanței companiei tale. Soluțiile CRM moderne, inclusiv Soft1 Cloud CRM, îți oferă posibilitatea de a aloca diferite statusuri leadurilor, precum contactat, dacă a fost stabilit un demo, dacă au început negocierile sau dacă leadul a fost câștigat, ori pierdut. Mai mult, poți aloca un reprezentant de vânzări pentru fiecare oportunitate, astfel încât să organizezi eficient activitatea departamentului de vânzare.
4. Analiză și rapoarte
În final, soluția CRM pe care o alegi trebuie să îți ofere funcționalități avansate de raportare, astfel încât să poți interpreta datele despre clienți. În acest fel vei putea genera rapoarte detaliate despre nevoile și preferințele lor pentru a le înțelege mai bine comportamentul. De asemenea, utilizând modulul vei putea să urmărești îndeaproape rezultatele obținute pentru a vedea dacă îți atingi obiectivele, fără a mai fi nevoie să procesezi manual datele. Ulterior, printr-o analiză detaliată a rapoartelor vei avea posibilitatea să îți îmbunătățești prognozele de vânzări, să încerci noi canale de vânzare și să creezi strategii de marketing mai bune.
Concluzie
Achiziționarea unei soluții CRM a devenit o necesitate chiar și pentru companiile mici și mijlocii. Într-o piață extrem de competitivă, relațiile cu clienții sunt mai importante ca niciodată, iar companiile trebuie să fructifice la maximum informațiile disponibile pentru a oferi consumatorilor cea mai bună experiență. Astfel, funcționalitățile unei soluții CRM precum Soft1 Cloud CRM te pot ajuta să îți desfășori activitatea de vânzare mult mai eficient și să înțelegi cu adevărat care este ciclul optim de vânzare.
Comments are closed.