Companiile mici și mijlocii au evitat, până nu demult, să utilizeze aplicațiile CRM din cauza unui mit: costurile prea mari, ce nu justifică investiția. Cu toate acestea, vânzările și relațiile cu clienții au jucat dintotdeauna un rol esențial în succesul unui business, iar organizațiile au depus mereu eforturi semnificative pentru atragerea și fidelizarea consumatorilor. Cum poți obține, însă, mai mulți clienți fără să dispui de toate datele relevante despre aceștia? Cel mai probabil nu poți, dar timpurile în care soluțiile CRM erau accesibile doar companiilor mari, cu resurse semnificative, au apus.
În prezent, este mai simplu ca niciodată pentru companiile mici și mijlocii să implementeze o aplicație CRM, cu costuri mici. De exemplu, soluția Soft1 Cloud CRM este disponibilă printr-un simplu abonament anual și nu necesită o infrastructură IT softisticată pentru a fi implementată, datorită tehnologiei Cloud pe care o utilizează. Acum, fiecare companie, indiferent de dimensiune, poate utiliza un CRM pentru a-și fructifica toate oportunitățile de vânzare și pentru a le oferi clienților cea mai bună experiență. Dar care sunt, mai exact, beneficiile utilizării unei astfel de aplicații pentru IMM-uri?
1. Gestionarea eficientă a clienților
Fiecare client este important, mai ales dacă te afli la început de drum cu compania ta. Principalul avantaj pe care o aplicație CRM îl oferă este că integrează într-un singur loc toate informațiile despre clienți, astfel încât să poți gestiona eficient relația cu aceștia. Utilizând un CRM nu va mai fi nevoie să cauți istoricul interacțiunilor sau datele de contact prin emailuri, exceluri, ori alte rapoarte. Le găsești direct în sistem și sunt accesibile oricărui utilizator. Printr-un simplu click vei putea să vezi în ce punct al ciclului de vânzăre se află clientul tău, care este istoricul achizițiilor, interacțiunile anterioare și chiar date relevante despre comportamentul de achiziție pentru a-ți adapta acțiunile de marketing și vânzări.
2. Crearea unei strategii corecte de vânzare
O aplicație CRM avansată de va ajuta să îți ajustezi strategia de vânzări în funcție de previziuni reale și să identifici noi oportunități de cross selling sau up selling deoarece îți oferă întregul istoric al clienților. În acest fel, vei avea întotdeauna la dispoziție informații actualizate în timp real ca să identifici trenduri și oportunități și ca să îți adaptezi strategia de vânzări. Mai mult, fiecare punct din ciclul de vânzare va putea fi atent monitorizat pentru a putea desfășura acțiunile potrivite în funcție de tipul de client.
3. Îmbunătățirea serviciilor de relații cu clienții
Relația cu clienții tăi nu va încheia odată cu finalizarea vânzării, dimpotrivă. Menținerea unei comunicări profesionale chiar și după ce ai obținut un nou client este la fel de importantă precum acțiunile pre-vânzare. O aplicație CRM te va ajuta și în acest context. Soluția îți va permite să monitorizezi cerințele clienților și să răspunzi solicitărilor rapid și eficient. Mai mult, vei putea analiza toate aceste interacțiuni pentru a-ți îmbunătăți produsele sau serviciile, pe tot parcursul ciclului de vânzare și să iei decizii de business informate.
4. Creșterea veniturilor prin obținerea mai multor clienți
Un CRM este crucial pentru orice business care vrea să obțină maximum de profitabilitate, deoarece ajută la eliminarea erorilor umane prin automatizarea acțiunilor repetitive. Fie că este vorba despre un mail de follow-up, setarea unor remindere pentru a contacta clienții sau pentru trimiterea unei oferte personalizate, aplicațiile CRM integrează multiple funcționalități care susțin întregul proces de vânzare. Acest lucru se va traduce, în final, prin creșterea numărului de vânzări. Indiferent dacă specificul afacerii tale este B2B sau B2C, un CRM te va ajuta să îți crești veniturile pentru că îți va oferi toate uneltele de care ai nevoie ca să fii alături de clienți, în orice moment.
5. Implementarea unor acțiuni de marketing personalizate
Clienții se așteaptă la acțiuni de marketing personalizate, care să le răspundă unor nevoi specifice. Cu toate acestea, fără o segmentare atentă a datelor despre clienți, targetarea acțiunilor de marketing este dificilă și consumatoare de timp. Utilizând un CRM, te asiguri că informațiile despre clienți sunt organizate într-un mod corect și că ai la îndemână date despre comportamentul și preferințele clienților, astfel încât să le oferi exact ceea ce au nevoie. Ulterior, le vei putea trimite mesaje și e-mailuri personalizate, vei putea crea campanii targetate și îți vei putea adapta toate acțiunile de marketing.
6. Creșterea productivității din cadrul departamentelor comerciale
O aplicație CRM te ajută să obții informațiile de care ai nevoie printr-un simplu click și să-ți automatizezi task-urile repetitive și consumatoare de timp pentru a-ți crește productivitatea. Integrând toate informațiile într-un singur loc, vei facilita comunicarea la nivelul departamentelor de marketing și vânzări și vei crește eficiența. Astfel, toate părțile implicate în relația cu clienții își pot sincroniza acțiunile pentru a le oferi cea mai bună experiență de vânzare și vei evita pierderea informațiilor sau întreruperea proceselor din lipsa unei comunicări potrivite.
Interacțiunile cu clienții devin din ce în ce mai digitale, așadar acum este momentul potrivit pentru companiile mici și mijlocii să învestească în soluții CRM inovatoare. În acest fel, organizațiile vor putea să se adapteze schimbărilor rapide din piață, să își consolideze relațiile cu clienții și să obțină avantajele competitive de care au nevoie pentru a reuși. Oferirea unei experiențe de vânzare excepționale clienților este un must-have pentru orice business, iar utilizarea unui CRM este primul pas.
Descoperă Soft1 Cloud CRM, soluția implementată de echipa noastră, și toate beneficiile tehnologice pe care le oferă: personalizarea funcționalităților în funcție de nevoi specifice, flexibilitate, implementare rapidă și costuri reduse!
Comments are closed.